Erepenning voor Bert van Zeijts

De heer Bert van Zeijts heeft de erepenning ontvangen uit handen van burgemeester Liesbeth Spies. De erepenning is een onderscheiding bedoeld voor personen of organisaties die bijzondere inspanningen hebben verricht voor de Alphense gemeenschap. De penning werd uitgereikt tijdens het afscheid van de heer Van Zeijts als bestuurslid van de Hospicegroep Alphen aan den Rijn en Nieuwkoop.

De heer Bert van Zeijts ontvangt een erepenning, omdat hij zich meer dan 20 jaar met hart en ziel heeft ingezet voor de Hospicegroep in Alphen aan den Rijn en omgeving, met als resultaat een organisatie die niet meer weg te denken is uit de lokale samenleving. De Hospicegroep biedt aanvullende zorg en ondersteuning in de laatste levensfase, bij de mensen thuis of in één van de hospicewoningen. De huiselijke sfeer en de persoonlijke aandacht is de grootste kracht van de Hospicegroep.

Eind jaren 90 heeft de heer Bert van Zeijts zich ingezet om een hospicebed te realiseren in Serviceflat Driehoorne. Later werden dat twee bedden. In 2008 is de Hospice Alphen aan den Rijn gefuseerd met de Hospice Nieuwkoop. In 2011 is de woning in de Berkenstraat in gebruik genomen met drie bedden. De heer Bert van Zeijts heeft zich ingezet voor het verwerven van fondsen, ambassadeurs, de verbouwing van de woning en de oprichting van de vriendenstichtingen. In 2019 is de nieuwe woning aan de Lupinesingel geopend met zes bedden. Ook voor het realiseren en financieren van deze woning heeft de heer Bert van Zeijts zich met ziel en zaligheid ingezet.

In alle jaren heeft de heer Bert van Zeijts de rol van voorzitter van de Hospicegroep vervuld als de rol van penningmeester van de Stichting van Vrienden van de Hospicegroep Alphen aan den Rijn. In de branchevereniging Vrijwillige Palliatieve Terminale Zorg Nederland (VPTZ) was hij lange tijd de regio vertegenwoordiger en heeft zich ook voor deze vereniging ingezet.

Lees verder>> Afscheid Bert van Zeijts