Welkom bij De Hospicegroep
Alphen aan den Rijn Nieuwkoop
Waar kunnen we u mee helpen?

Hospicegroep Alphen a d Rijn Nieuwkoop 20
Over De Hospicegroep
"Hier word ik gezien zoals ik ben."

Als vrijwilligersorganisatie biedt De Hospicegroep aanvullende zorg en ondersteuning in de laatste levensfase, bij de mensen thuis of in één van onze hospicewoningen. De huiselijke sfeer en de persoonlijke aandacht zijn onze grootste kracht.

DSC 0096
De hospicewoningen

Wilt u een kijkje komen nemen?

Dat kan! Op deze website kunt u al een indruk krijgen hoe de woningen eruit zien. Om ook de sfeer te proeven nodigen wij u uit voor een rondleiding. Bel ons gerust, dan plannen wij een rondleiding in.

Ervaringen met De Hospicegroep

Nienke Tander

Dochter van

"Jullie liefdevolle aandacht en zorg was voor ons en papa heel bijzonder en hart verwarmend. We voelden ons welkom en gesteund door jullie wat maakte dat de hospice voelde als ons tweede huis."

Ed Nagtegaal

Echtgenoot van Jacqueline

"Mijn vrouw mocht haar laatste levensfase bij De Hospicegroep doorbrengen. Dit was voor haar en mij de beste keuze die we genomen hadden. Er viel een grote last van onze schouders af. Het gaf haar en ons gezin rust."

Hilde Melsen

Uit haar afscheidsspeech

"Wat vond je het daar geweldig! Wat een heerlijk bed, een lekker warm dekentje, wat een liefdevolle verzorging. Je had veel pijn en ongemakken, maar je liet geen moment voorbijgaan om op te merken dat je zo dankbaar was dat je daar was."

Rondje foto

Wilt u De Hospicegroep steunen?

Daar helpt u ons enorm mee! Ons werk is voor een groot deel afhankelijk van donaties, giften, legaten, sponsoring en subsidie. Daarom zijn we altijd op zoek naar mensen en bedrijven die ons financieel willen ondersteunen.